maandag 27 februari 2012

Axe stinkt

Afgelopen weekend was ik in Rotjedam. Bij CS weer een enorme bouwput, same shit everywhere.

Maar goed er was een Launch Party voor Axe Anarchy. Zoals in de Spits en Metro van afgelopen vrijdag aangekondigd. Met een voorpagina-advertentie in krant-opmaak. Reclame met een zweem van nieuwswaarde. Weer een grens overschreden. Bij de Spits ontbreekt zelfs de aanduiding "Advertentie". Mijn buurman dacht dat er echt wat gebeurd was: en dat is precies de indruk die je krijgt als je het langs ziet flitsen. En vandaag flikken ze het weer. Weer diezelfde voorpagina's met vals nieuws.

Anarchisme wordt gebruikt als een commercieel imago...
Appelerend aan onzekerheid (ruik ik wel lekker genoeg van mezelf??), ondertussen inspelend op de drang naar vrijheid.

Met volledige monotypering volgens oude stereotypering: anarchie = chaos; en bij nogmaals bekijken valt me op: on-verantwoordelijk gedrag. Achja we leven tenslotte in de omgekeerde wereld
Grotesk opgeblazen beelden in de reclame die de aandacht afleiden van waar het product eigenlijk voor staat, namelijk: een stukkie massamens-mentaliteit. In de zin van: je bent een bijzonderder individu en je hoort erbij (bij de meer bijzondere mensen) als je dit product gebruikt.

Een stukje imago ('jij bent ook een rebel') kopen, in plaats van jezelf zijn (: verder kijken dan voorgeprogrammeerde profielen, je eigenste voorkeur leven). En lekkel uitleven door te rellen? Wel geheel in scene gezet. Dat is de gepresenteerde norm.

Axe doet erg hun best om emotie aan het product te verbinden. Namelijk die van vrij voelen, uitleven en de flirtmodus.
Spannend, stoer en stout. Of je daar Axe voor nodig hebt is wat mij betreft te dubieus.

En wat de is BEDOELING?
De bedoeling is om zoveel mogelijk Axe te verkopen, gewoon braaf aanschaffen. Daardoor gaan er overigens een heleboel mensen hetzelfde ruiken. Is dat interessant?

Een helderdere definitie van anarchisme met zelfbeschikkingsrecht, baas zijn over je eigen leven en jezelf zijn, zou minder gunstig zijn voor het verkoop-doel. Dus liever een hapklare blok massavoer? Leuk!

Op het program stond o.a. Gers Pardoel. Gersje is popi en deed liefst 3 nummertjes. Lekkel meezinguh, maar wat het met anarchisme te maken heeft? Plus als toegift mocht het publiek kiezen voor nogmaals een van deze liedjes. Na de toegift werd ie door 2 nep-agenten van het podium gehaald. Applaus!!!

Ik had geen zin in gezeur dus hield me rustig. Met "de zachte methode" 150 flyers gedeeld en wat plakkaten verspreid, zie ook fotootjes hieronder.

Aan een securityman vroeg ik wat ie hier kwam doen, wijzend op de SLOGAN.
Bleek relaxte kerel te zijn,die heb je er ook tussenzitten! Ik vertelde dat ik ook een bewaker ben.
Hij moest lachen en nam DE FLYER in ontvangst.
Maar toch die slogan = "START THE CHAOS". Is dat niet strafbaar?

Goed de SPUITTEST!! Ik werd ondergespoten, een echte gaswolk. Wat een stank! Het smaakte bitter en voelde niet gezond aan. Gelukkig had ik een flesje echte olie bij.
Die bestaan in talloze soorten, voor vele diverse voorkeuren. Kon de stank overrulen met mijn Cranberry = pittigzoet. Axe is er helemaal geen partij voor. Axe Anarchy stinkt!

Tijd voor wat echt hekkenwerk. Gelukkig was er ook een Anarchiel-bank.

Axe Anarchy is alleen verkrijgbaar bij Kruidvat. Zelfs dat is onderdeel van de marketING.
Wel als je in de buurt bent en je hep genoeg lef: plak deze er ook ffff bij.

Demostratie slaat een nieuw pad in. Namelijk het meedoen met massa-evenementen. Daarmee bedoel ik nadrukkelijk niet verstoren. Dat is nl niet leuk en werkt aan alle kanten averechts of verslinksend. De insteek is TOEVOEGEN. De focus ligt op informatie verspreiden door in te spelen op het betreffende thema.




















































































Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen