zondag 20 oktober 2013

VALREEP LEGAAL

Door middel van een intimiderende poster was ik nar de VALREEP gesommeerd. Het bleek een hele goeie demo: met een 3 uur lange mars door een aardig deel van de stad en meerdere soundsystems met afwisselende muziek: van hardcore, via psytrance naar rock-en-roll en een drumbandje. Helaas wat miezerig weer. Ik had laatst geen zin meer in actievoeren, vond dat ik genoeg gedaan had wat dat betreft. Maar nu kwam ik ineens zoveel bekenden tegen dat ik weer denk: het hoort er toch bij. Dus af en toe doe ik weer mee!
 
 In optocht. Aan kop een soort van zwart blok met een shot bekende bijbehorende hersenspoelherrie.
Het leek ook wel een beetje een carnavalsoptocht, lekkel kleurrijk en goed gemengd.
Meester Aap met een diepgravende tekst. Helaas is de punchlijn wat onduidelijk. Volgende keer kan ik voor de foto deze leraar beter op de grond leggen en dan de tekst erop vastducktapen. Voor de duideleukheid.
 Een verstokte vlaggendrager
wat is dit voor vlag?!

A!
Niet alles gehad zonder regenboogvlag
OP KOP
"wij waren eerst!" Oja, zij reden helemaal voorop.
Zij steekt er bovenuit!
laat maar lekkel draaien
chillend in een vaag karretje
in functie
de fotograaf vastgelegd
Toch nog van de partij...
OJA: voor de behoeftigen was er brood en regen
de kogel loopt uit de kerk
We kwamen terug. De poort was nog gesloten. Geen echte afterparty gepland want het asiel bleef binnen dicht. Wel waren er buiten wat soundsystems die doorbliezen. Mijn blow was op. Onder de enige tent werd er biologische gevangenissoep op een stalen bord geserveerd. Daarna viel ik pardoes in het water: voor de helft helemaal nat. En dat nota bene zonder gedicht voor te dragen… Toch wel een passend slot voor vandaag.
Pownews niet meer gezien. Kwam namelijk “Danny” tegen toen ie ze auto instapte. Hij had weer haast. Had ‘m willen naroepen wie hij ging dissen: actievoerders die opkomen voor wat mensen zelf  totstandbrengen OF de projectontwikkelaars die door de politiek (‘participatiesamenleving’?) gesanctioneerd dit weg willen slopen. Maarja gewoon verslag doen is te saai voor voor deze paparazzi.
Een geslaagde middag
OK, ikki doe weer mee!!
Ja Henk, vertel het maar!

Van ach, laat ik eens gaan kijken naar JA, IK GA met voorbedachte rade vol geaktieveerd op eigen wijze meedoen ende toevoegen, goedvoorbereid mededelen en uitdragen! Wel jammer dat in de AANKONDIGING info over deROUTE van de demo ontbrak. Er was op het Rembrandtplein een manifestatie met toespraken e.d. Daar kun je meerdere media uitnodigen. Ook het VERSLAG vind ik wat magertjes. Oproep tot doneren is begrijpeluk maar meer online uitwisseling fasciliteren zou ook mooi zijn!
Gelukkig wat Spirit of Squatters erbij, hij stond al doorgelinkt. En voor meer en beter fotowerk: THE HOSPAGES

Geen opmerkingen:

Een reactie posten